Агротуризм

Рік від року аграрний туризм стає все популярнішим. Він успішно розвивається в Німеччині, Австрії, Швейцарії, Франції, Італії, Іспанії, Канаді, Домініканській Республіці і на Кубі.

Агротуризм – одна з галузей індустрії відпочинку, яка не тільки дозволяє городянам активно провести час на свіжому повітрі, харчуючись екологічно чистими продуктами, а й пропонує сільським районам реальну альтернативу розвитку.

Перш за все, сенс відпочинку в селі в його екологічності і природності. Комфортні курорти позбавлені того романтизму, тієї первісності, що в усі часи допомагала людям самостверджуватися і набиратися здоров’я.

Вперше про сільський туризм всерйоз заговорили в Європі десять років тому. Тоді у Франції було вже близько тридцяти п’яти тисяч ферм з міні-готельчиками. У свій час вперед вирвалася Англія: британські фермери могли запропонувати городянам майже сто двадцять тисяч місць. Але незабаром, через відомі проблеми з «шаленою яловичиною», в Туманному Альбіоні почався спад агротуризму. У Німеччині десять років тому налічувалося двадцять тисяч ферм з готелями. Мода на сільський туризм захопила також Голландію, Швейцарію, Ірландію, Грецію, Португалію. І особливо Італію.

На Апеннінському півострові сьогодні більше десяти тисяч ферм з маленькими готелями. У всій же Західній Європі аграрний туризм віддали перевагу курортам близько сорока мільйонів городян. Основні клієнти селян – сім’ї з дітьми. У Швейцарії свої послуги з організації житла і активного сільського відпочинку сьогодні пропонують двісті сімдесят фермерських господарств.

Цей вид туризму особливо приваблює дітей: їм подобається возитися з домашніми тваринами, збирати овочі, фрукти, ягоди.  Аграрна тенденція намітилася і в німецькому туризмі. Таким чином, агротуризм перетворився на важливе джерело доходів для багатьох сільськогосподарських підприємств. Перевага сільського туризму не тільки в тому, що він дешевше курортного, але і в тому, що він допомагає місцевому населенню, створюючи нові робочі місця. Аграрний туризм вирішує проблеми фермерів зі збутом продукції, залучає в село додаткові інвестиції. Стало бути, це вигідно всім – і селянам, і городянам.

Уже кілька років розвивається сільський туризм і в Польщі. За неповними статистичними даними, щорічно в цій країні послугами агротурбізнеса користуються більше півмільйона чоловік. У селян, що небагаті, а їх в Польщі більшість, турист може спробувати справжнього сільській життя сповна – аж до зручностей у дворі. Заможні селяни, як правило, пропонують повний міської комфорт, а поруч з хоромами може бути обладнаний басейн. Відразу помітно, що цей селянин швидко зрозумів прибутковість аграрного туризму і зміг інвестувати в нього свої гроші. Тепер його завдання – заманити до себе туриста. Головна вимога до всіх господарів ферм – найсуворіше дотримання міжнародних санітарно-гігієнічних стандартів, забезпечення гостям безпеки.